Nachádzate sa tu:Sladká kytica arrow Informácie arrow Zaujímavosti arrow Čokoláda na predpis

Najnovšia kytica

Porcelánová nevesta s košíkom
Porcelánová nevesta s košíkom

Zarobte si!

Staňte sa partnerom Sladkakytica.sk a zarábajte !

Prihlásenie




Stratil som heslo
Nová registrácia

Spôsob platby

Tatrapay - Internet banking Tatra banka

VISA kreditná karta

MasterCard kreditná karta

Diners Club kreditná karta
Lyoness poukážka

Ticket Compliments
Čokoláda na predpis

ImageFámy o tom, ako čokoláda negatívne vplýva na pleť, cholesterol a vôbec, že nepatrí do zdravého jedálnička, sú definitívne vyvrátené. Skupina vedcov okolo doktora Normana Hollenberga z Harvardskej univerzity totiž zistila, že kakao je unikátna potravina, ktorá dokáže pozitívne vplývať na krvný tlak, a preto sa odporúča na prevenciu, ako aj liečbu hypertenzie.

Výskum sa sústredil na obyvateľov súostrovia San Blas v Paname, indiánov z kmeňa Kuna, u ktorých sa nezistili problémy s krvným tlakom, všetci ho mali v normále a tešili sa pevnému zdraviu. Ich príbuzní, ktorí sa pred časom presťahovali do hlavného mesta, boli nútení zmeniť stravovacie návyky a prispôsobiť ich životu vo veľkomeste.

Začali mať problémy s krvným tlakom, ktorý mal tendenciu sa zvyšovať. Hollenberg a jeho spolupracovníci sa rozhodli hľadať príčinu a výsledok ich bádania je viac ako prekvapivý. V rodnej osade indiáni bežne konzumovali kakaové bôby, plody bohaté na flavonoidy. Výskumy potvrdili, že práve táto látka obsiahnutá v kakau a teda aj v tmavej čokoláde napomáha udržiavať krvný tlak v normále.

Toto zistenie zaujalo talianskych vedcov natoľko, že sa rozhodli overiť si ho v praxi. Dvadsať pacientov trpiacich hypertenziou po dobu pätnástich dní konzumovalo pod lekárskym dohľadom primerané množstvo čokolády. Výsledok? U všetkých bol zaznamenaný nielen znížený krvný tlak, ale aj pokles hladiny cholesterolu v krvi.

Podobný výskum sa následne konal aj v USA. Americkí vedci pridali čokoláde ďalšiu hviezdičku – zistili, že ľudia, ktorí si pochutnávajú na kakaových sladkostiach, žijú v priemere o rok dlhšie ako tí, ktorí tak nečinia. A azda ani netreba pripomínať, že chuť a vôňa celosvetovo obľúbenej tmavej lahôdky má priaznivé účinky aj na psychiku.

Staré známe „Všetkého veľa škodí“ však platí aj v tomto prípade. Lekári totiž varujú, že čokoláda je pre ľudské telo prospešná len vtedy, ak sa konzumuje s mierou. Tým, ktorí si pomocou tejto sladkej pochúťky chcú znížiť krvný tlak, sa preto odporúča konzumovať ju síce denne, ale zároveň znížiť prísun ostatných, energeticky bohatých potravín, aby sa predišlo nežiaducej nadváhe, či dokonca obezite.

Zároveň treba spomenúť i fakt, že zdraviu prospešné účinky má len čokoláda, v ktorej zložení nechýba kakaové maslo. A práve túto ingredienciu by ste v bielej, alebo menej kvalitnej tmavej čokoláde hľadali len márne.

Zdroj: wikipedia

 
< Predošlý článok   Ďalší článok >

Zaujímavosti

Zložky v čokoláde a ich význam

Dnes vieme, že energiu telu dodávajú tuk a uhľohydráty (sacharidy). Vďaka obsahu tuku je trávená pomaly a udržuje tak pocit plnosti a nasýtenia. Železo zase pomáha dopravovať kyslík do mozgu, čo je považované za pravdepodobnú príčinu väčšej duševnej aktivity. Má vplyv na vylučovanie endorfínov, čím vyvoláva okamžitý pocit pohody ideálna útecha pri nešťastnej láske.


Zavolajte nám Informujte sa:
0907 / 711 968

Moja objednávka

Obsah košíka
2 položky v hodnote,
160.00 EUR

Nezmeškajte Sladké správy

Registrujte sa pre odber Sladkých správ TU:
Meno:
E-mail:

Kniha hostí

Ingrid
Dobry den, velmi pekne dakujem za kyticu, bola som velmi prekvapena, ocarena, kytica ozaj krasna. Urcite aj nabuduce.&nb

Ďakujeme, že

aktuálnu stránku priateľom!

Odber RSS správ: